A portrait of the nerd...

fredag, oktober 22, 2010

Frostbiten

.
.


Förra fredagen åkte jag ner till Falkenberg. Det är det bästa man kan göra vid denna tiden på året. Falkenberg är faktiskt trevlig alla säsonger men med en kakelugn kommer man långt när det fryser på.
Jag är fortfarande med i den däringa lägenhetsbytarsajten och där har jag sett en del lägenheter i guldheden med moderna eldstäder. Hade inte varit helt fel. Fast nu börjar jag bli desperat, tar nästan vad som helst som är större än våra 44 kvadrat. LEBENSRAUM, bitte?!



Vi myste länge med frukosten på lördagsmorgonen. Ute var det minusgrader och gnistrande vackert. Funderar på att skaffa tidning igen. I alla fall på helgen, det är så trevligt att sitta och bläddra. Jag hittade en fin artikel om cykelburen ungdom. Det finns hopp för framtiden!















Detta besök blev lite kort men vi hann ändå med lite torghandel och strandpromenad, och allt i lugnets tecken. Det var bara vi två denna gången så vi tog allt i våran egen takt. Vid tretiden var vi dock tvungna att sätta oss i bilen och köra hem till Göteborg och bror Laz för att gå på kalas. Där mötte vi upp Johan och resten av den galna familjen.

Jag vet inte om jag lyckades hitta den bästa presenten men jag tror att ändå att brorsonen var lite nöjd.





Han fyllde 7 år och har börjat skolan nu. Tiden går fort. Storasysterns son har ju gått och blivit 20 (snart 21) och går på Chalmers. Jag minns när han var i Kevins ålder och älskade allt som hade med Mumintrollet att göra. Så jag och lillasyster brukade hitta på historier och lekar med Mumintrollet med honom. Helt otroligt egentligen hur fort det går, och hur himla fina dom har blivit. Den är så ögonen vattnas faktiskt.

1 Comments:

  • At 9:53 em, Anonymous Anonym said…

    Nu var det jätte länge sedan som jag var in här och läste. Det är så roligt varje gång som jag gör det. Gillar verkligen det du skriver och vilka fina bilder! Kortet på dig när du dricker öl är väldigt bra. Du är så söt! Matbloggen måste jag kolla närmare på vid ett annat tillfälle. Du har så mycket roligt för dig. Puss puss Gunilla

     

Skicka en kommentar

<< Home