A portrait of the nerd...

måndag, november 01, 2010

BUHU!

.
.


Sista veckan har det var fullt upp hela tiden. Fast det har varit helt självvalt. Ibland får jag socialmani och denna veckan borde jag verkligen fått utlopp för detta. Jag har lagat en massa spännande mat också. Jag har haft nöjet att ha en jätteduktig praktikant på jobbet. Hon har rötter i Kina så jag försökt lära mig så mycket jag bara kan. Resultatet har jag testat på både familjen och vänner. Jag tror det gick hem i båda lägren även om Pekingsoppan var lite i starkaste laget för mor.







Dock lär det inte bli så mycket kinesiskmat på ett tag då det ska matbloggas om husmanskost hela November. Tror nog att Johan kommer att skriva och laga mest men jag har ett par rätter som jag ska ordna med. Min första kommer på tisdag!

I veckan var jag och Lillsyster och Cilla på IKEA. Vi åkte dit efter jobbet och gjorde det till en helkväll. Vi slog t.o.m. till på middag. Fast denna gången var vegomaten under all kritik. Den slank ner men det var inte mycket kärlek den hade fått när den komponerades...





Vi hittade alla lite olika bra att ha saker. Cilla var lite sugen på en ny fotölj och när vi slog oss ner i fåtöjlavdelningen kunde vi ganska snart konstatera att jag hittade den skönaste men dock fulaste fåtöljen på hela IKEA. Så här bra skulle man kunna ha det:



I helgen var det dags för symässa på Kviberg igen. Tyvärr arbetade lillsyster men jag lurade med mig en arbetskamrat som är nyfrälst när det gäller virkning/stickning. Tyvärr så var den inte så mycket att ha i år. Dom hade mest quilttyger, pärlor och korstygn. Inget direkt jag var ute efter. Men jag plockade faktiskt upp ett par nystan med alpaca garn. Hoppas dom skärper till sig i vår. Jag önskar mer handbroderi, fler symaskinsmärken, workshops m.m.



Det börjar ta fart med mitt broderande. Om mer har hänt sedan jag fotade det sist. Nu gäller det snart att rita upp någonting som ska slingra sig runt texten. Har lite olika mönster på blommor men inget som känns klockrent än.



Tog en öl på 7:ans i fredags med några vänner och blev nästan lite sugen på att ta med mig den fina tempohjälmen vi hittade där hem. Men jag höll fingrarna i styr.



I lördags var jag på kalas hos systersonen i Falkenberg. Det blev trerätters med tårta efteråt. Sicken fest! Tyvärr blev det inga bilder, jag var väl för upptagen med att ha roligt. Tidigare på dagen var jag förbi Veloform och där lyckades vi klämma ur Anders att det faktiskt var hans födelsedag. Jenny ordnade kaffebröd och så fick vi firat honom lite också. GRATTIS väldens bästa cykelhandlare!