A portrait of the nerd...

söndag, november 14, 2010

Fyrverkerier, champanjesprut och hurrarop!

.
.


Trots höstrusket har vi varit på riktigt bra humör det sista. Vi har ju tragglat med lägenhetsbyte.se nu i över tre månader utan större resultat. Tills häromdagen då vi fick tre olika bytesalternativ på en gång. Samtidigt som det dimper ner ett kuvert från Poseidon som välkomnar oss på kontraktskrivning i december! Är det inte helt fantastiskt!?
Det vi oroade oss lite för innan var att lämna vårat kära Sandarna, vi trivs väldigt bra här och lägenheten har ju varit ganska liten men väldigt välplanerad. Tur för oss då att den nya lägenheten ligger i huset bakom vårat gamla! Har du inget för dig i slutet på Januari är du varmt välkommen som bärhjälp! :) WOHO!!!



Men det finns även annat att fira som t.ex. att det idag är farsdag! Jag och Pia åkte ut till pappa Hans båt och fikade med honom. Det var dags att att ta upp båten, men jag och Pia smet innan det blev dags för hårt kroppsarbete.





Jag har ju haft turen att ha två pappor i mitt liv. Tyvärr har en av dom gått bort, men det var många år sedan så spara era kondoleanser. Jag ville mest skänka honom en tanke idag och hoppas att han har det bra, var han än är. Jag anser mig vara ateist men ibland vill jag ändå tro att han kan se mig någonstans ifrån. Är du imponerad av mitt virkande och matlagande? För det måste jag väl ändå ha fått ifrån dig? Puss och kram pappa!



Kanske inte den mest lämpliga bilden men jag kan försäkra er om att hans uppfostran var helt i sin ordning. Faktum var att jag inte hittade så många bilder så det borde jag ta och styra upp snart. Var är mina gamla album egentligen? Kanske dyker dom upp i flytten?

I lördags trotsade jag vädret och cyklade i hård motvind hem till broder Lars i Västra Frölunda. Det visade sig klart värt det för där väntade en stor uppdukad frukost! Himla mysigt! Trots att vi bor så nära så blir det inte av att jag hälsar på så ofta. Jag får ta och skärpa mig! Hoppas du också får en bra farsdag Lasse-bajjen!



Pia kom också och fikade, hon hade hjälpt mamma att städa ur lite hemma och hade då hittat min gamla barnklocka. Det roliga var att den fortfarande passade! Så endera dagen ska jag ta lämna in den och byta batteri. Jag har nog inte burit klocka sedan jag hade denna sist, så det är väl på tiden att börja igen.



Annars kämpar vi på med matbloggen, igår gjorde vi kroppkakor som faktiskt var superenkelt och roligt! Denna idén med bloggen är så himla bra, tack Johan! Fast idag ska vi ta en liten paus med maten men jag kan nog inte låta bli att laga en ostkaka eftersom det idag är Ostkakans dag!

1 Comments:

  • At 1:11 fm, Anonymous Anonym said…

    mentioned plenty of people pay back their own financial loans in a timely manner together with without having outcomes
    A respected consumer debt charity wants may be folks looking towards them all with regard to support in excess of fast cash advance debt to help dual this. financial debt charitable organisation affirms near buy that short term, higher curiosity financial loans this year. Any nonprofit charities states that 36 months previously the number of customers using them had been simple.
    szybkie kredyty od reki
    kredyt
    pożyczka prywatna dla zadłużonych
    szybkie kredyty bez sprawdzania w bik
    pożyczka gotówkowa aig

    http://pozyczki-prwatne.org.pl
    http://kredyty-bez-bik.org.pl
    http://pozyczki-prwatne.com.pl

     

Skicka en kommentar

<< Home