A portrait of the nerd...

söndag, april 03, 2011

30 år gammal el. ung?

.
.


Nu har jag gått och blivit trettio. Bara så där, vips! Det känns inget särskilt egentligen men den lilla tonåringen i mig tänker -Guud så gammalt! Hörde en fin intervju på radion för ett tag sedan med en 92-årig tant och hon sa att man bara blir runt 30 år i huvudet sedan åldras bara kroppen. Ganska illa iofs att tänka att jag inte kommer bli mer mogen än så här...

Vill ta tillfället i akt att tacka min mor för att hon bar på mig i 9 månader, men man kan ju säga att jag återgälldade lite genom att bara ta 42 min på mig att komma ut.

På självaste födelsedagen gick jag ut och åt med familjen och dom närmast sörjande. Vi samlades utanför Smyrnakyrkan och dom flesta var helt ovetande om vart vi skulle. Det blev den fantastiska restaurangen Moon thai kitchen, en urkitchig thairestaurang. Om ni får möjlighet så gå dit nån gång, det är en upplevelse!











Jag hade även en fest för kamraterna, denna gången med spanskt(spanska inbördeskriget)tema. Det blev mycket funderande över maten då jag aldrig varit i spanien eller ätit särskilt mycket spansk mat. Men jag lyckades få till det och det verkade som alla var nöjda och glada. Får väl slänga ut lite recept på veganbloggen nån dag.













Tack alla för att ni ville komma och JÄTTEtack för alla fina presenter! Vi ses nästa år igen!?