A portrait of the nerd...

söndag, april 03, 2011

Livet efter 30.

.
.


Vi har bott in oss ordentligt nu i våran nya lägenhet och snart ska vi också flytta ut på balkongen. Jag fick fantastiska utemöbler i födelsedagspresent och dom tror jag vi kommer få stor nytta av i vår. Bara häromdagen kom jag hem efter jobbet vid halv 5-tiden och då fick jag en liten stund i solen. Helt underbart! Idag är det tyvärr lite sämre väder men det borde ge mig lite tid att greja med dom nya balkonglådorna. Än är det för tidigt att plantera ut något men snart så! Jag har sått lite allt möjligt, bla. lite spännande frön i från USA. Längtar!





På ett sätt måste jag säga att jag uppskattar det lite sämre vädret, jag har en förkylning på gång och då kan det var skönt att bara få slöa hemma. Just idag så cyklas vårklassikern Ronde van Vlaanderen också så livet är rätt bra. Johan är på lokal och ser Gais premiärmatch för säsongen, går sådär dock...

Jag har en del handarbetsprojekt nu med, jag borde verkligen slutföra ett av dom istället för att starta nya men det är svårt.







Men jag sitter inte bara hemma nuförtiden. Häromveckan var jag på homoviskväll på bokcaféet Vulgo. Det var Christina Kjellsson och Jan Hammarlund som uppträdde. Riktigt bra var det! Kjellsson gillar jag ju sen gammalt men Hammarlund var det kul att få höra mer av. Jag har ju hört "Jag vill leva i Europa" och "Ville" men inte så mycket mer egentligen. Han var jättebra! Och jag kunde se vad min far såg i honom en gång i tiden. Tyvärr tror jag inte att det blev nån vidare romans dom emellan men jag hoppas inte det var pga mig. Jag sa vid nåt tillfälle bestämt till honom att pojkar minsann inte kunde ha hästsvans! Nu vet jag bättre men jag kunde inte låta bli att lägga märke till att svansen faktiskt var borta nu. :)





Lillsystern börjar också bli äldre och hon fyllde år igår och blev då 29 år! Stort grattis till henne! Mestandels av familjen var där (en del på skype) och åt korv med bröd och smarriga cupcakes( om man får säga det själv). Hurra hurra hurraaaa!




Pia ligger på en av presenterna, en bordskiva till det nya hobbyhörnet!



Till sist kan jag berätta att Nick Nuyens tog hem årets upplaga av Flandern runt. Grattis!