A portrait of the nerd...

måndag, maj 09, 2011

Blommor och bin och kor.

.
.


Denna buketten plockade jag när jag och Johan sakta cyklade hem ifrån brorsdotterns 20 -årskalas. Det var en helt perfekt kväll. Det var ljummet i luften och överallt fanns blommade träd och buskar och det doftade underbart. Kändes som en scen ur en romantisk komedi. Note to self: Plocka fram denna minnesbild i mitten på November.



I lördags var det återigen dags att släppa korna fria för sommaren. Vi var ett gäng som cyklade ut till Kåhög i Partille. Skoj och en riktigt fin cykeltur.









Efter korna så åkte jag och Anna till Liseberg och kikade på deras trädgårdsutställning. Mycket fint och mycket läskiga "Shabby chic"-grejor. Jag inhandlade en Dalia och en lavendel, Anna köpte en pelargon.







Sen hängde vi lite i kungsparken och spanade på spandexkillar.



I söndags var det Majorna market. Där fanns rastamössor, hippieklänningar, snäckhalsband och en och annan gammal kopparkittel. Där fanns också ungefär 1000 babymagar inslagna i batik. Jag kände mig lite vilsen men fick ganska snart sällskap av lite vänner och vi tog en fika i gröngräset. Hittade faktiskt en fin sak på marknaden, Pippitrosor!







Nu är balkongen iordningjord! Det är bara ett fåtal saker kvar som får växa till sig i drivlådan. Jag ser fram emot otaliga fikor/middagar/häng där ute. Kanske borde ha invigningsfest med snittar och bubbel? Kom så ordnar jag! :)