A portrait of the nerd...

söndag, augusti 05, 2007

Massa skoj på min hoj

Igår var en lång och trevlig dag! Riktigt soligt och fint oxå! Tog en tur ut till kviberg med några kompisar. På cykeln såklart!
Det finns så mycket roligt där ute. Så mycket grunks som man inte visste att man behövde. Hittade lite småsaker men mest var vi inriktade på fika och kaffe. Jag gillar verkligen det här stället. Det är nog den enda platsen i stan där alla typer av människor kan mötas på ett naturligt sätt. Det ryktas om att det ska läggas ner. Men jag och många fler är nog beredda på en fet ockupation isåfall!

Senare på dan blev det ett besök på veloform, en sån trevlig cykelaffär. Det är nästan tur att det bara är öppet tre dagar i veckan annars hade man varit där jämt.

Hann nätt och jämt hem och fixa lite käk innan det bar av igen mot saltholmen. Jag klarade sandarna-saltholmen på ca 13 min(observera att det var motvind hela vägen ut). Spårvagnen tar 12 min. Så det var väl ganska så bra! Måste få igång min cykeldator så att jag kan kolla hastigheter och annat skoj. Väl där ute började det att blåsa ganska rejält. Fast en av mina modiga vänner badade faktiskt. Vi fikade lite men sen såg det ut att bli oväder så vi åkte hemåt igen.

Idag har det varit ganska mulet så det fick bli en hemmadag. Bra val av mig för jag sydde klart min keps idag!!! Ska kanske sy ett par till i dag om jag orkar. Fast jag är nöjd att jag åstakommit en iallafall.