A portrait of the nerd...

lördag, juni 23, 2007

Midsommar

I år verkade det som om ALLA vänner endera skulle iväg på lajv,hem till familjen eller bara bort från stan. Så vi förväntade oss en midsommar i stillhet. Men dagarna innan upptäckte vi att Jim och Lisa skulle vara kvar bjöd snabbt in dom på lite midsommarfirande. Vi upptäckte också att Micke var kvar så han hängde på och på midsommarmorgonen hörde ytterliggare två kamrater av sig. Så det kom sig att vi blev ett litet gäng ändå. Dock fick festligheterna hållas inomhus pga av rådande väderförhållanden.

På förmiddagen kokande jag lite rabarber och jordgubbssylt, kändes oerhört husligt! Så nu blir det många pannkaksfrukostar framöver.





Här ser vi hur festligheterna går av stapeln. Det blev mycket mat! Fisk för dom som ville ha det och vegetariskt och vegansk för dom som ville ha det. Det blev iaf ett matporrande utan dess like, för att inte tala om ostbrickan och de 3 olika desserterna. Så vi får nog enas om att midsommar blev riktigt trevligt!


Dagen efter var dock lite seg, vet inte hur det gick till men jag känner mig bakis och då hör till saken att jag bara drack alkoholfri öl hela kvällen...
Men lite tofu scramble och stekt potatis ordnade det. Nu ska jag snart försöka övertyga Johan om att en lång cykeltur är en bra ide!