A portrait of the nerd...

måndag, juli 24, 2006

Ännu en vecka av hetta och jobb har gått. Faktum är att sommaren rullar på utan någon större friktion. Kanske man borde vara nöjd med att inget händer men man är så van att det antingen ska gå snett eller nått spännande inträffar. Jag trodde at jag äntligen löst mitt World of Warcraft–problem, men inte. Min dator klarar nämligen inte vad detta under sommaren då grafikkortet blir överhettat av värmen. Smart som jag är installerar jag hela konkarongen på Sus dator och tänkte att de borde ju funka, vilket det gjorde, en stund. När jag kliver in i BWL med min raid så kraschar det. Verkar som hennes grafikkort inte är vasst nog tyvärr, så jag får klara mig utan WoW ett tag till.

Lägenheten är i större kaos än vanligt då Sus har hämtat sina sista lådor och dessa står nu lite överallt hemma. Jag fick även en massa energi att städa ut i lite skåp och resterna av detta ligger också utspritt. Fast det positiva är att jag fixat cykelns punktering igen så en cykeltur att hunnits med. Jag tog och cyklade över bron, ner längs Eriksberg och rundad Ramberget. På hemvägen stannade jag i Ryaskogen, ett litet naturreservat inklämt i Skandiahamnen. Ryaskogen är helt otrolig med en nästan tropisk känsla och helt tyst, mitt inne i staden. Tyvärr kan doften från det närliggande reningsverket ibland vara påtaglig men den här gången hade jag tur. Nu är jag så öm i häcken att bara tänka på cykling gör ont.

Lördagen var jag i Borås och var med arrangör till en airsoft-orientering. Ganska kul och lite annorlunda sätt att spela; lagen försöker ta sig runt till ett antal kontroller utan att bli utskjutna på så kort tid som möjligt. Roligt var att Dino och hans kompisar vann över flera riktigt tunga lag. Hela dagen var lyckad och jag lyckades skjuta in min SVD och planera lite inför nästa helg. Lite bilder finns på Johannes sida här.


1 Comments:

  • At 7:03 em, Blogger Per said…

    Grymt sugen pa att Goteborga just nu, vi skall bara avsluta bancykelsasongen sa dyker vi upp och da skall det umgas av bara den.

     

Skicka en kommentar

<< Home