A portrait of the nerd...

måndag, juli 30, 2007

Snabbuppdatering av sista tidens äventyr

Hängde runt i majorna en dag med Jim o Lisa, vi fikade på marmelad och sen gick vi runt och utforskade omgivningarna. Hamnade på kyrkogården till slut. Faktiskt ganska trevligt ställe. En ganska rolig sak var att vi hade råkat färgmatcha våra kläder, det var riktigt snyggt så det var tvunget att dokumenteras!


En annan dag var vi på konstutställning på rödasten. Där hade dom diverse "konstiga" saker.

En köttcykel och en modsrollator tex.


Dagen avslutades på allas våran silverkällarn.
Jag tror Johan försöker analysera vad han sett tidigare..?


Jag släpade med Johan på reggaekonsert en dag. Mötte upp lillasystern och hennes pojkvän...

...för att avnjuta svenska akademin, Peps Persson och
Timbuktu på trädgårdsföreningen.

Tyvärr blev det lite av en besvikelse då det inte bjöds på några extranummer. Man kan dock inte klandra artisterna utan PK-musik. En annan trist sak var att dom inte spelade en enda låt tillsammans. Jag vet inte, men alla kommer från samma trakter och jag tror samma kretsar så nåt borde dom ju kunnat styra upp. Jag hade nästan gått dit endast för att höra låten dynamit med Peps o Timbuk... men jag träffade massa trevligt folk o fick dansa runt en del så det fick väl räcka.

Dagen efter åkte vi till Johans föräldrar i Vadstena.

Vi bodde ute i deras sommarstuga vilket är väldigt idylliskt.

Hela vadstena är ganska idylliskt fakiskt.

Väl där så njöt vi av omgivningarna, gott sällskap och massa god mat. Vi var också på kalas hos faster Britta och hann tom. med en medeltidsmarknad. Men mest så tog vi det bara lugnt.