A portrait of the nerd...

onsdag, augusti 01, 2007

One small step for mankind, one giant leap for Sus!

Jag har fixat min första punktering! WOHO!!! Fast först blev jag lite
panikslagen, men efter att jag samlat mig gick jag iväg till närmsta cykelaffär. Det blev den i Haga. Där träffade jag en jättetrevlig cykelmekaniker som guidade mig genom slangbytets svåra konst. Jag orkade inte laga pga av att jag hade fått tre glas bitar i däcket (grrr på er alla glaskastare!). Tunna däck är ap-jobbiga att få av, dom sitter verkligen som berget men tillslut gick det! Nu är jag är så himla stolt! Nästa steg blir att göra det på under tre minuter!!! Detta blev oxå ett litet uppvaknande så nu mera bär jag alltid med mig slang och verktyg vart jag än åker. Det vore ju trist om man skulle behöva gå hem...


Efter som man måste cykla med stil så slog jag till häromdagen och beställde en tröja ifrån Rapha. www.rapha.cc Veloformbutiken nära Chapmanstorg har tagit in en del del saker och det är svårt att inte köpa alltihop! Här har vi skönheten:
Den jag beställde var dock svart med vitt band.

Efter att ha tokshoppat så fick jag lite ångest och fick göra något eget billigt.
Så här blev resultatet:
Det enda som krävdes var ett upphittat däck, lite textilfärg och t-shirt för 30 kr

Nu håller jag oxå på och exprimenterar med att sy cykelkepsar, kommer att lägga ut en bild så fort den blir klar.

I helgen hann vi också med lite skoj med våra vänner Jim och Lisa, tanken var att vi skulle cykla runt en massa men vi hittade ett jättenät som vi fastnade i.




Fast tillslut blev hungern för stor och vi beslöt oss för att rulla hem igen.
Vi tog vägen om Mae Krua, en jättebra thai på Andra långgatan. Sen åt vi thaimat på gräset utanför hemmet.
fin